intrebari despre afaceri

Cele mai importante intrebari pentru afacerea ta

Microsoft, Wal-Mart, HP si Google au reusit sa ajunga in varf, punand in mod constant sub semnul intrebarii metodele de crestere a afacerii, noile oportunitati si amenintarile care ar putea sa apara. Iata cele mai importante intrebari la care ar trebui sa raspunda  un antreprenor, pentru a se asigura ca este pe drumul spre succes.
bani din afaceri

Care este propunerea valorica pe care o faci?

Daca nu poti explica intr-un limbaj de ce clientii ar avea nevoie de produsul sau serviciul tau, inseamna ca nu ai o propunere valorica. Fara aceasta, nu ai un business stabil.

Pe ce piata te pozitionezi?

Nu presupuneti niciodata ca puteti crea cerere acolo unde ea nu a fost deja exprimata. Fara o cercetare serioasa nu poti sti daca piata este viabila sau nu.

Cu ce se diferentiaza produsul tau de cel al concurentei?

Actiunile de marketing nu sunt de ajuns pentru a vinde. Daca vrei sa ai succes, trebuie sa oferi o plus valoare, fata de ce au ceilalti competitori. Valoarea poate sta in preturile scazute, ca in cazul Wal-Mart sau in designul inovativ, avantajul celor de la Apple.

Cat de mult iti doresti sa reusesti?

Daca vrei sa ai succes, trebuie sa fii pregatit sa faci sacrificii. In unele cazuri, este vorba despre timp si efort, in altele, despre bugetul de investitii initiale.

Cum stabilesti pretul corect?

Pretul serviciilor si produselor tale este  un factor decisiv in atingerea succesului. Daca va fi prea mare, vei duce lipsa de clienti iar daca se va situa la limita inferioara, profitul nu va fi unul considerabil. Apeleaza la consultanti specializati care sa te ajute sa stabilesti nivelul de preturi.

Cum iti alegi furnizorii?

Numarul furnizorilor de materii prime pentru produsele tale difera, in functie de domeniul de activitate ales. Daca ai intrat pe o piata cu foarte putini furnizori, acestia vor fi mai scumpi. Extrema opusa este de evitat: furnizorul cel mai ieftin nu ofera neaparat cele mai bune servicii.

Cum ar trebui sa iti vinzi produsul?

Compania Dell a renuntat la intermediari si vinde clientilor finali. General Motors si Coca Cola, pe de alta parte, se bazeaza pe o vasta retea de distribuitori. Gandeste-te bine la metoda de vanzare care te avantajeaza.

Cat investesti, la inceput?

Multi antreprenori au investit sume importante la inceput, au construit proiectii financiare nerealiste, dar nu au mai apucat sa se bucure de profit. Este cazul miilor de companii .com, care s-au infiintat atunci cand IT-ul a explodat.

Care sunt punctele tale forte?

Google se lauda cu algoritmi de cautare foarte buni, iar Cisco cumpara tehnologii noi care au potential. Afla la ce te pricepi cel mai bine si ramai la acel domeniu.

Care sunt punctele slabe?

Asa cum trebuie sa iti cunosti atuurile, trebuie sa ai idee despre ce nu poti sa faci. Camerele foto integrate in iPhone nu sunt produse de catre iPhone. Sansele tale de succes vor scadea, daca irosesti resursele pe produse mediocre.

Cat de mare este amenintarea din partea jucatorilor noi?

Daca exista posibilitatea de a face bani pe nisa pe care te-ai situat, cu siguranta vor aparea si alti concurenti. Loializeaza-ti clientii, inainte ca acest lucru sa se intample.

Netscape a fost desfiintata de intrarea Microsoft pe piata browser-elor de Internet, asa cum aparatele foto digitale au dat o puterninca lovitura companiei Kodak.

Cum iti finantezi business-ul?

Daca ai o idee in care crezi, poti apela la prieteni, familie, “ingeri investitori” sau impruturi bancare. Nu uita ca odata cu vanzarea unei cote de actiuni la compania ta, vei pierde controlul total asupra acesteia.

Cum pastrezi talentele?

Daca ai noroc sa ai ca angajati adevarate talente in domeniu, trebuie sa iti dai silinta sa ii pastrezi. Un salariu mare inseamna mult, dar nu este de ajuns. Demonstreaza-le angajatilor cheie cat sunt de importanti pentru companie.

Articol de Andrei Ciltaru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *