comunicarea nonverbala

Ce facem cand comunicarea nonverbala tradeaza nervozitatea?

Atunci cand vorbesti nu comunici cu cineva doar prin cuvinte, ci si prin intregul corp. Mai mult, potrivit unei cercetari realizate de specialisti in domeniu, cuvintele ar insemna doar 7% din comunicare, restul fiind tonul vocii – 38% si limbajul corpului – 55%. Desigur, aceste numere sunt o medie, ele variind in functie de circumstante si de ceea ce este comunicat. Asadar, comunicarea nonverbala poate arata ca suntem stresati, fericiti, suparati, si tot asa.

Iata cateva dintre cele mai comune greseli legate de limbajul corpului

Sa nu te lupti cu o stare de spirit proasta

Cea mai mare influenta asupra limbajului trupului o poate avea starea pe care o ai. Daca te simti deschis, optimist si increzator se va vedea si in gesturile tale – vei zambi mai mult, vei fi mai amabil, vei rade mai mult si vei gesticula mai sigur pe tine. Astfel, daca vrei sa iti imbunatatesti felul in care comunici prin limbajul nonverbal (si nu numai pentru acest motiv), poti sa incerci sa ai mai multa grija de tine.

comunicare nonverbala

Chiar daca suna a cliseu, este important sa si faci ceva pentru tine, nu doar sa citesti ce ar trebui sa faci. Spre exemplu, sa dormi suficient, 7-8 ore, sa ai o alimentatie cat mai naturala si mai variata, sa faci exercitii fizice in mod regulat. Si, nu va fi usor sa atingi cat de cat aceste obiective, dar este esential sa incepi sa te straduiesti macar si sa faci si pasi mici pentru a-ti imbunatati starea de spirit, chiar daca doar pentru un interval scurt de timp, cum ar fi prin a face un bine cuiva.

  • Sa fii prea retinut – Este foarte bine sa iti analizezi comportamentul insa, daca exagerezi (spre exemplu sa te intrebi foarte des: “Fac ceea ce trebuie?”, “Stau cum trebuie?”, “Merg prea repede?” “Prea incet?”), s-ar putea sa te simti timid si nervos, iar aceste trairi se vor reflecta in gesturile pe care le faci. Este nevoie sa inveti sa iti mai controlezi gandurile si emotiile.
  • Sa iei totul prea in serios – In general aceasta atitudine nu este chiar stralucita din mai multe puncte de vedere. Spre exemplu, poti ajunge sa te afecteze chiar si cel mai mic lucru negativ spus sau facut de cineva; te poate determina sa ti se para complicat sa lasi anumite lucruri sa treaca de la sine, fara sa le explici; poate face ca toate sarcinile pe care le ai de indeplinit sa ti se para mult mai solicitante; si se poate repercuta si asupra limbajului trupului. Pentru a incerca sa iti schimbi putin aceasta atitudine ar trebui sa nu te mai identifici atat de mult cu gandurile si emotiile tale.
  •  Sa te misti prea repede – Daca in general faci cele mai multe dintre activitati miscandu-te foarte repede s-ar putea sa iti induci o stare de stres, care de asemenea se poate reflecta in gestica. Iar stresul te poate face apoi sa fii si mai agitat si ii poate determina si pe cei din jurul tau sa fie mai agitati, mai nervosi si sa se simta mai putin confortabil in preajma ta. Cateva dintre obiceiurile care arata ca esti prea agitat sunt: sa misti aproape permanent un picior atunci cand stai pe un scaun, sa bati darabana pe masa, sa iti atingi fata des. Pentru a mai scapa de agitatie si nervozitate incearca sa renunti la aceste obiceiuri si sa te misti putin mai incet. Vei incepe sa te simti mai relaxat, mai calm si mai increzator.
  • Sa nu te straduiesti sa ai grija de postura ta – Fie ca mergi, stai pe loc in picioare sau stai pe scaun este important sa iti amintesti mereu sa tii spatele cat mai drept si sa ai capul ridicat. Aceasta postura te ajuta sa fii mai atent la ce se intampla in jurul tau si sa te concentrezi mai usor, ii poate determina pe cei cu care intri in contact sa isi faca o prima impresie buna despre tine deoarece vei parea mai atractiv si mai interesant si te poate chiar ajuta sa eviti uneori durerea de spate sau umeri.
  • Sa te “inchizi” – Atunci cand ai aceasta atitudine comunicarea se realizeaza mult mai greu si poate fi chiar defectuoasa. In plus, te poate impiedica sa te relaxezi, sa zambesti, sa razi si tradeaza nesiguranta si chiar teama.

comunicarea nonverbala
Iata cateva gesturi care arata ca esti “inchis”: iti incrucisezi bratele sau/si picioarele, eviti sa privesti in ochi persoana cu care interactionezi sau tii un pahar cu o bautura sau orice alt obiect la nivelul pieptului (de preferat este sa le le tii pe langa tine, insa nu in dreptul inimii deoarece te va face sa pari distant si precaut).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *