second hand

6 lucruri nerecomandate de achizitionat second hand!

Riscul de a cumpara obiecte second hand care nu au fost trecute prin procesul de curatare si dezinfectare sunt si mai mari atunci cand cumperi obiecte de ocazie direct de la cel care vrea sa scape de ele.

Fireste, ar fi contraproductiv sfatul de a se renunta la aceste cumparaturi, determinate pe de o parte de mijloacele limitate financiare ale cumparatorului, iar pe de alta de atractia sa pentru obiectul a carui achizitie in stare noua nu si-o poate permite.

Exista insa anumite categorii de obiecte fata de care se impune prudenta, chilipirul putandu-se dovedi periculos si nu rareori nociv. Ar trebuin sa facem astfel de cumparaturi cel putin in cunostinta de cauza, noteaza portalul Mixstuff.

Blenderul 

Gasesti uneori la mana a doua un blender care arata ca nou, la un pret cat un sfert din cel afisat la magazin. Aspectul este perfect, functioneaza ireprosabil si tenteaza. Dar acasa poti constata ca prepararea pastei de legume dureaza mult si rezultatul nu e cel dorit, deoarece cutitele sunt tocite.

Fara cutite insa, blenderul nu-i nimic. Restul este caroserie, motor si ambalaj. Cutitele tocite, de cele mai multe ori nu pot fi inlocuite cu altele noi, pentru ca obiectul cumparat este de tip vechi. Respectivele cutite nu se mai produc demult.

Laptopul 

Putina lume isi vinde laptopul vechi ca sa cumpere altul mai performant. Cei mai multi il vand pentru ca le “face figuri”. Ce anume figuri face laptopul vechi n-ai cum sa stii cand il cumperi. Vei afla cand vei incepe sa-l folosesti.

Dar laptopul cumparat de ocazie nu mai este demult in termenul de garantie. Poti incerca o reparatie contra cost, dar fii sigur ca asta a incercat-o si vanzatorul. Numai cand s-a convins ca n-are ce-i face, atunci s-a hotarat sa-l vanda, daca va gasi un fraier. Te-a gasit pe tine.

Patutul pentru copil

Logica spune ca atunci cand vinzi patutul ti-a crescut copilul. In principiu n-ar trebui sa existe motive de indoiala. Ei bine, conform unor date publicate in New York Times, in perioada 2007-2010 s-au inregistrat 150 de decese in randul copiilor, cauzate de faptul ca patutul era defect, iar cei mici ori au cazut din el, ori s-au blocat in mecanismul de coborare a parapetului-gratar.

Au existat si cazuri in care cei mici s-au strangulat sau taiat cu o parte metalica, sangerand indelung, in timp ce parintii isi vedeau de treaba, crezand ca micutul doarme.

Incaltaminte 

Adesea, incaltamintea tenteaza pentru ca multa lume renuna la ea devenind prea stramta, prea larga sau nemaifiind la moda. La second hand se pot gasi pantofiaproape noi.

Dar niciodata nu poti sti starea de sanatate a piciorului care i-a purtat, chiar si o zi. Este suficient o zi pentru ca infectiile fungice sa fie instalate. Daca ai nenorocul sa le preiei, exista riscul sa nu scapi de ele toata viata.

Perne, saltele, plapumi

Saltelele, pernele, plapumile, paturile folosite sunt totdeaua imbibate de acarieni, care se inmultesc cu trecerea timpului si care lasa reziduuri sub forma de praf fin. Acestea pot provoca dureri de gat, inrosirea ochilor, iritatii ale aparatului respirator, alergii.

Conform datelor publicate de Discovery Channel, o saltea obisnuita poate contine de la 10.000 la 100.000 acarieni. Reactiile organismului nostru la acarienii din propria saltea sunt adesea atenuate de obisnuinta, dar preluand una straina pot aparea toate efectele mai sus enumerate.

Intrucat efectele cele mai neplacute sunt cele ce privesc aparatul respirator si ochii, se recomanda ca propriile perne sa fie schimbate cu altele noi la fiecare 3 ani. Fireste, cele vechi ar trebui aruncate si nu oferite spre vanzare la second hand.

Caciuli, sepci, palarii

Eventualele microorganisme parazitare ale fostului purtator se indeparteaza greu prin curatarea sau dezinfectarea acestor piese. Ele trec cu usurinta de la capul fostului purtator la cerstetul celui nou. Indeosebi caciulile, care pot ascunde multe in blana lor, se recomanda a nu fi cumparate altfel decat noi.

Read More

anxietate si stres

7 moduri de a reduce anxietatea si stresul

In timp ce unele persoane fac fata mai bine stresului, altele se simt extrem de obosite, au dureri de cap tot timpul, isi pierd apetitul si, poate cel mai grav, le scade increderea in sine, ceea ce poate duce la depresie si de aici la un alt sir lung de boli.

Pentru a evita asemenea efecte in lant, iata ce poti face:

Bea ceai

Ceaiul de musetel actioneaza ca un relaxant si te ajuta sa dormi mai bine, odihna fiind un element esential al pastrarii unei bune stari psihice. Daca ai avut o zi obositoare la serviciu si ajungi acasa cu mintea inca incarcata de fel de fel de probleme, bea o ceasca de ceai pentru a te relaxa, inainte sa te asezi in pat.

Spune nu cafelei

Limiteaza consumul de cafea pentru a diminua stresul si pentru a evita momentele de nervozitate si schimbari bruste de dispozitie.

Evita alimentele procesate

Mancarea procesata poate supune sistemul digestiv la un stres inutil, din cauza ca are in compozitie indulcitori artificiali si zahar in exces. Evita bauturile dulci si acidulate, mancarea de la fast-food, faina alba si orice contine foarte multi conservanti.

Mananca ghimbir

Data viitoare cand te simti stresat sau ai o stare de anxietate, consuma niste ghimbir. Gustul sau piperat iti va schimba starea de spirit, iar efectele pozitive nu vor intarzia sa apara.

Consuma ulei din seminte de in

Uleiul din seminte de in ajuta la imbunatatirea starii de spirit si la o mai buna functionare a creierului. El contine acizi grasi omega 3, iar cea mai indicata varianta este reprezentata de cel presat la rece.

Respira si expira lent

Fie ca te afli in trafic, la o masa cu persoane stresante sau in mijlocul realizarii unui proiect care pare sa nu se mai finalizeze, doar inspira si respira adanc si vei vedea ca te vei calma. Constientizeaza cum odata cu aerul expirat dispare si din energia negativa acumulata.

Deconecteaza tot ce este in jurul tau

Fie ca este vorba de telefon, televizor, calculator sau oricare alt dispozitiv, inchide-le si stai pur si simplu linistit, luand o pauza de la ritmul nebun in care te-ai lasat antrenat.

Read More

protejare par soare

Cum ajutam parul sa reziste expunerii la soare ☀ – Iata cateva sfaturi

Este o adevarata placere sa te relaxezi la piscina ☀ sau sa petreci timpul cu prietenii la un gratar, insa parul tau va avea cel mai mult de suferit si va fi distrus, daca nu faci ceva pentru a preveni asta. Ai putea sa incepi prin folosirea unui sampon anti-clor si astfel o sa te bucuri de apa din piscina, fara a te ingrijora ca podoaba capilara va suferi.

  1. O data sau de doua ori pe saptamana foloseste un sampon hidratant si un balsam hidratant pentru a combate uscarea parului.
  2. De trei ori pe luna aplica un tratament pe baza de ulei si apoi foloseste un sampon pentru curatare. Tratamentul cu ulei va oferi umiditate si stralucire parului, in timp ce samponul va indeparta urmele de clor, sare sau produse pentru ingrijire. Uleiul de nuca de cocos este perfect in orice anotimp. Poti, de asemenea, sa folosesti un amestec de ulei de masline, cu suc de lamaie si ulei de nuca de cocos.
  3. Daca nu esti sigur ce produse sa folosesti, discuta cu un hair stylist. Ar fi ideal daca ai putea tine mereu deasupra parului o umbrela, insa cu totii stim ca asa ceva nu prea este posibil.
  4. Nu vrei neaparat sa ai parul lung? Atunci tunde-te pentru a evita ruperea firelor in timpul prinderii cu clipuri de par.
  5. Aminteste-ti ca cel colorat este mult mai afectat de razele soarelui. Palariile sunt chiar o necesitate. De asemenea, nu iesi din casa fara sa aplici produsele necesare pentru protectie.
  6. Pe parcursul verii evita uscarea parului cu feonul, ci mai bine lasa-l sa se zvante in voie.

Read More

colesterol-bun-rau

Top 10 alimente bune de consumat impotriva colesterolului rau

Colesterolul este o moleculă care nu este solubilă în sânge, de aceea există transportori de colesterol: HDL, adică lipoproteine de înaltă densitate (așa-numitul colesterol bun) și LDL, adică lipoproteine de densitate mică (așa-numitul colesterol rău).

Colesterol-rău-LDL-Colesterol-bun-HDL

Colesterolul rău este cel care are tendința de a se depozita de-a lungul pereților interni ai arterelor, producând diverse maladii cardiovasculare, cum ar fi infarctul de miocard sau accidentul vascular cerebral.

Colesterolul provine din două surse: alimentația- o sursă exogenă și din biosinteza ficatului (sursă endogenă). Deci se poate acționa asupra colesterolului exogen pentru a normaliza colesterolemia, având o dietă adaptată anticolesterol. În acest caz vei avea în vedere două aspecte: vei reduce consumarea alimentelor bogate în colesterol (prăjitul și alimentele care conțin multe grăsimi saturate și colesterol) și vei introduce în dietă alimente care au efect anticolesterol. Iată care sunt cele 10 alimente anticolesterol recomandate de specialiști.

  1. Tărâțe sau fulgi de ovăz. Ovăzul este bogat în fibre și are proprietăți anticolesterol.
  2. Coacăze întregi sau suc. Conțin antioxidanți și anume un fitosterol care contribuie la scăderea colesterolului rău (LDL).
  3. Fisticul. Consumat crud, fisticul conține acizi grași nesaturați sau fitosteroli care ajută la scăderea colesterolului rău.
  4. Nucile. Consumul regulat de nuci, bogate în grăsimi polinesaturate are avantajul de a crește colesterolul bun (HDL) și de a-l diminua pe cel rău (LDL). Cosnumă zilnic 50 de g de nuci și vei diminua riscul de boli cardiovasculare.
  5. Migdale. Consumul regulat de migdale curde (50 g pe zi) diminuează nivelul insulinei eliberate de organism. În plus, antioxidanții și vitamina E previn oxidarea cauzată de colesterolul rău și deci reduc riscurile bolilor cardiovasculare. Studiile au arătat că un consum zilnic poate reduce LDL cu 24%.
  6. Avocado este bogat în grăsimi monosaturate (mai ales acid oleic), în antioxidanți și în fibre (6,8g/100g), fiind un fruct care scade colesterolul sangvin.
  7. Măslinele și uleiul de măsline extravirgin. Consumul de măsline și de ulei de măsline reglează tensiunea arterială, scade nivelul colesterolului sangvin total și LDL și trigliceridele.
  8. Uleiul sau semințele de in. Semințele de in sunt bogate în omega 3 și acid alfalinoleic. Reduc colesterolul și previn cancerul.
  9. Iaurtul probiotic. Prin bacteriile lactice pe care le conține favorizează eliminarea colesterolului prin intermediului intestinului, antrenând o diminuare a acestuia.
  10. Sucul de merișor și de struguri. Conțin flavonoide care cresc colesterolul bun și îl scad pe cel rău.

Read More